lördag 6 juni 2009

Idag tog jag itu med hammocktaket. Det blåste sönder förra veckan i regnovädret o sen dess har vi funderat hur o vad vi ska ha istället. Vara utan är otänkbart upptäckte vi första gången det regnade. Då kom jag på att på Biltema finns små nätta vita presenningar som rätt så enkelt går att modifiera till ett hammocktak. Tog ner symaskinen i köket o la ut o klippte o nålade på golvet. Få se hur länge det håller. Rakel säger att efter en säsong så är presenningen rätt murken. Nåja, den som lever får se.

Nu ska jag iväg t. Anders m. kaffe o blåbärspaj o vaniljgrädde, han slår, vi hoppas att det ska gå att köra lite ensilage i veckan innan studentbestyren .

Här nedan syns min urflådiga vita syren
som blommar för första gången. Hittade
den på en ödetomt i Slaka o fick med
ett rotskott hem. Har fört en tynande
tillvaro, först i en kruka där jag stammade
upp den. Klippte av grenarna på den
lilla stammen o fick till ngt. som iallafall
liknade en uppstammad syren, ända
tills ngn.(vet fortfarande inte vem) bröt
av toppen. Gråtande grävde jag ner den i
en rabatt där den har stått sedan dess.
Snyggt ihop med den lila alliumen.






Inga kommentarer: